سوره المائده آیات 11 تا 15
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
بروزباش
هرآنچه که شمادوست دارین دربروزباش
بروزباش
www.malasfarham.loxblog.com
بروزباش
لطــــــفا از دیگرصــــفحــــات و مــــطالـــب وب نــیز دیــدن فرمایید

https://telegram.me/taramod

https://telegram.me/taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

کـانـال ایستگاه تغیـــــیر بـاورهـــا راهــــــــــی بســـوی موفقیـــت




سوره المائده آیات 11 تا 15
نوشته شده در 16 مرداد 1393
بازدید : 91457
نویسنده : فرهام

به نام خدای بخشنده و مهربان


اى کسانى که ایمان آورده اید ، نعمت خدا را بر خود ، به یاد آورید آن گاه که گروهى آهنگ آن کردند که به سوى شما دست دراز کنند و شما و آیینتان را نابود سازند ، پس خداوند دستشان را از شما بازداشت . و از خدا پروا کنید و پیمان هاى او را نشکنید ، و مؤمنان باید در امر دین و دنیاى خود تنها بر خدا توکل کنند ( امور خود را در تکوین و تشریع به او وانهند ) . ( 11 )


و از سرگذشت بنى اسرائیل عبرت گیرید ، زیرا خداوند از آنان پیمان گرفت که بر آیین الهى پایدار باشند ، ما از میان آنان دوازده مهتر را که امر دین و دنیاى ایشان را تدبیر کنند برانگیختیم ، و خدا گفت : من با شمایم ، اگر نماز برپا دارید و زکات بدهید و به پیامبران من ایمان بیاورید و آنان را بزرگ دارید و یارى کنید و به خدا وامى نیکو دهید ( در راه خدا انفاق کنید ) قطعاً گناهانتان را از شما مى زدایم و شما را به بوستان هایى با درختانى انبوه که از زیر آنها جوى ها روان است درمى آورم . پس هر کس از شما بعد از این کافر شود ، به یقین راه راست را گم کرده است . ( 12 )


پس به سبب این که پیمانشان را شکستند لعنتشان کردیم و دل هایشان را سخت و حق ناپذیر گردانیدیم ، تا آن جا که سخنان خدا را با تفسیرهاى نادرست و دگرگون ساختن آنها تحریف کردند و بخشى از باورهاى دینى را که بدان یادآورى شده بودند به فراموشى سپردند ; و تو اى پیامبر همواره بر گروهى خیانتکار از آنان آگاه مى شوى ، مگر اندکى از آنان که اهل خیانت نیستند . پس از آنان درگذر و چشم پوشى کن که خداوند نیکوکاران را دوست مى دارد . ( 13 )


و از کسانى که گفتند : ما مسیحى هستیم . پیمان گرفتیم که به پیامبران ایمان بیاورند و آنان را یارى کنند و احکام و معارف کتاب آسمانى را پاس دارند ، ولى بخشى از آنچه را که به آنان یادآورى کرده بودند به فراموشى سپردند ; ازاین رو تا روز رستاخیز عداوت و دشمنى با یکدیگر را ملازم آنان ساختیم ، و به زودى خدا آنان را به حقیقت آنچه مى کردند آگاه خواهد ساخت . ( 14 )

 
اى اهل کتاب ، فرستاده ما به سوى شما آمده است . او بسیارى از حقایق کتاب آسمانى را که شما پنهان مى کردید برایتان بیان مى کند و از آشکار ساختن بسیارى از آنها صرف نظر مى کند . قطعاً از جانب خدا نورى ( پیامبر ) و کتابى ( قرآن ) روشن و روشنگر به سوى شما آمده است . ( 15 )



امید وارم همیشه ملس باشین



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: