پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
بروزباش
هرآنچه که شمادوست دارین دربروزباش
بروزباش
www.malasfarham.loxblog.com
بروزباش
لطــــــفا از دیگرصــــفحــــات و مــــطالـــب وب نــیز دیــدن فرمایید

https://telegram.me/taramod

https://telegram.me/taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

کـانـال ایستگاه تغیـــــیر بـاورهـــا راهــــــــــی بســـوی موفقیـــت




راهنمای خرید فلش
نوشته شده در 16 تير 1393
بازدید : 91319
نویسنده : فرهام

در خرید فِلَش مموری کدام ویژگی آن را بیشتر ملاکِ خریدتان قرار می­دهید؟

1) حجم حافظه 2) ظاهر3) مارک تجاری4) خدمات گارانتی5) نوع پورت اتصالی ...

هر روز صبح با کلی ایده ی جدید از خواب بیدار میشیم و با خودمون فکر میکنیم که چطور زندگی رو برای خودمون راحتتر کنیم. کلی ایده و فکرای عجیب و غریب به ذهنمون میرسه که اگر حتی نصفی از اونها عملی بشن زندگیمون رو از اینی که هست متحول­تر می­کنن. خیلیا میرن سراغ همین ایده های به ظاهر ساده و شاید عجیب، و تو این راه بیشتر اوقات، فناوریه که به کمکشون میاد.

توی اینبخش جدید به نام"شگفتی­های استفاده از فناوری"، ما به سراغ ایده­های عجیبی که به واقعیت تبدیل شدن رفتیم. پس با ما همراه باشید…

1. فناوری تاچ اسکرین با تمام محاسنی که برای ما داشته، همیشه یه عیب بزرگ هم همراهش بوده و اون کثیف بودن سطح صفحات لمسی بوده.

همه­ی ما معمولا زمانی رو صرف پاک کردن لکه­های مختلف از روی این جور صفحه­ها می­کنیم، ولی به محض اینکه از دستگاهتون استفاده می­کنید باز با همین مُعضَل مواجه میشید. خوب فکرشو بکنید که این صفحه­ها خود به خود خودشون رو تمیز کنن.

این فکر عملی شده،3M اسم صفحه­ی محافظیه که شرکت تولیدکننده اش ادعا کرده که به راحتی روی هر صفحه نمایش نصب میشه البته اسم کامل این محافظ صفحه نمایش Natural View Fingerprint Fading(نَچرال ویو فینگرپرینت فِیدینگ) ـه.

شاید تا سالها پیش، روند ترجمه فقط برای افرادی که مسلط به زبانهای خارجی بودند، مقدور بود شاید هم با دیدن یه متن خارجی دیکشنری­های مختلف رو میوُردیم و اونوقت شروع میکردیم لغت به لغت دنبال ترجمه ها می­گشتیم، تا دست و پا شکسته میفهمیدیم که منظور متن چیه.

دیکشنری های کامپیوتری خیلی سریعتر و راحت تر همون کار رو برای ما انجام میدادن و بعد از اون هم نرم افزارهای مترجم متن، اینقدر موثر بودن که دیگه تقریبا هرکسی میتونست از پس ترجمه ی نه چندان حرفه ای متن های طولانی هم بر بیاد.

ولی تکلیف ما با نوشته های غیر کامپیوتری چیه؟ تصور کنید به یه کشور سفرکردین و دنبال یه نشونی خاص میگردین یا بروشور پشت یه داروی خارجی رو میخواهید بخونین.

مدتها پیش ios و حالا اندروید نرم افزاری رو طراحی کردن که با استفاده از یک دوربین این مشکل رو به راحتی حل میکنه یعنی فقط کافیه که شما از متن مورد نظر عکس بگیرید و ترجمه ی متن رو همون لحظه ببینین. اسم این نرم افزار " Word Lens"هست که نسخه های مخصوص اندروید اون بصورت رایگان قابل دانلوده.

البته فعلا زبانهای فرانسوی – اسپانیایی – و ایتالیایی رو میتونه به انگلیسی تبدیل کنه

تا اینجا با تکنولوژی جدید ترجمه به شکل تصویری آشنا شدیم، اما تکلیف صداهایی که می­شنویم چی میشه؟ اگر با فردی برخورد کردیم که به زبان دیگه ای صحبت می­کرد چطور میشه از تکنولوژی برای ترجمه ی گفته های اون فرد استفاده کرد؟

خوب نظرتون در مورد عینک های مترجم چیه؟ محققی به نام Will Power عینک ویژه ای مجهز به یک میکروفن طراحی کرده که به راحتی صداهای ناآشنای اطراف، همان لحظه ترجمه میشن و بصورت یه متن آشنا روی صفحه های عینک نمایش داده میشه.

این عینک از یه گوشی کوچیک و یه کامپیوتر ساده تشکیل شده بدیهیه که میشه خیلی راحت سایر زبانها رو هم بهش اضافه کرد پس بهتره خیلی با قطعیت راجع به زبانش حرفی نزنیم ممکنه تا همین الان خیلی از زبانهای دیگه هم بهش اضافه شده باشه یا بزودی اضافه بشه

خوب علاوه بر این عینکها اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه هم اومده که بصورت همزمان قادره تا صحبت های محیط رو ترجمه کنه البته باید بگیم که تعداد این زبان ها و کیفیت اونها روند رو به رشدی رو دارن و باید منتظر پیشرفت این تکنولوژی باشیم.

این فناوری بیشتر شبیه دوربین های جادویی گوگلِ که ثبت نام برای پیش فروش اون­ها هم شروع شده، هست!

از معرفی پروژه ی مرموز عینک های گوگل زمان زیادی نمیگذره که حالا این شرکت اعلام کرده این عینک هارو با حدود سه میلیون تومن پیش فروش می­کنه و زمان ارائه این عینک ها کمتر از دو سال دیگه اعلام شده.

نسخه 1 - جالبه که بدونین این پروژه توسط سه دانشمند و محقق، که یکی از اونها بابک پرویز، دانشمند ایرانی و تحصیل کرده ی دانشگاه شریف هست، هدایت میشه این پروژه یکی از پروژه هاییه که توی لابراتور Google X بصورت خیلی محرمانه داره رویش کار میشه.

نسخه 2- جالبه که در این پروژه یک دانشمند ایرانی هم فعالیت میکنه ،این پروژه یکی از پروژه هاییه که توی لابراتور Google X بصورت خیلی محرمانه داره رویش کار میشه.

به نظر میاد که فناوری در آینده به سمتِ کامپیوترهایِ پوشیدنی میره و دیگه نیازی نیست که تجهیزات سنگین کامپیوتری رو با خودمون حمل کنیم. به علاوه اغلب تجهیزاتی که ازشون استفاده میشه این توانایی رو پیدا می­کنن که بتونن صدا و یا حتی حرکات چهره و دست رو تشخیص بِدَن و از این طریق از ما فرمانپذیری داشته باشن.

بد نیست خبر از خودروهای جدیدی بدیم که با استفاده از سنسورهای مادون قرمز قادرن تا حرکات دست و صورت راننده رو تشخیص بِدَن و به فرمان­های کنترلی ماشین تبدیل کنن. برای مثال پلک زدن کاربر و یا چرخش گردن راننده باعث میشه که سیستم صوتی ماشین، فعال یا غیر فعال بشه.




امید وارم همیشه ملس باشین



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: