پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
بروزباش
هرآنچه که شمادوست دارین دربروزباش
بروزباش
www.malasfarham.loxblog.com
بروزباش
لطــــــفا از دیگرصــــفحــــات و مــــطالـــب وب نــیز دیــدن فرمایید

https://telegram.me/taramod

https://telegram.me/taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

کـانـال ایستگاه تغیـــــیر بـاورهـــا راهــــــــــی بســـوی موفقیـــت




بازدید : 91385
نویسنده : فرهام

با گرم شدن هوا، رقابت آنتی ویروس های سازمانی هم گرم تر می شود.

شرکت های مطرح عرضه کننده رسمی آنتی ویروس در ایران با روش های تبلیغاتی متفاوت درحال رشد بازار خود می باشند. 

آنتی ویروس کسپرسکی روس با حربه برندینگ و تبلیغات بر روی نام خود ولی بدون هیچگونه ارتقای نرم افزاری در حال بازاریابی است. ارائه چندین مدل از اندپوینت کسپراسکای با کم و زیاد کردن ویژگی ها، از لحاظ قیمتی نیز رقبا را به چالش می کشاند.

 

آنتی ویروس های کرک شده ولی با قیمتی گران به نام اورجینال هم تهدید کننده بازار می باشند. ناد 32 غیرمجاز کرک شده، سیمانتک امریکایی کرک شده و مکافی امریکایی کرک شده در حال فروش به عنوان اورجینال می باشند. پیشنهاد می شود که قبل از خرید حتما اسم نماینده را در سایت شرکت و یا به شرکت های اصلی سازنده یک ایمیل ساده ارسال و از اصل بودن لایسنس مطمئن گردید.

 

آنتی ویروس اویرا و بیتدفندر رومانی تنها با برگ کاهش قیمت به جنگ رقبا می روند. البته مشتریان این شرکتها معمولا بیش از یکسال قادر به استفاده نمی باشند.

 

آنتی ویروس کوییک هیل هند هم با دو برگ به رقابت افزوده شده، به نظر می رسد پس از 8 سال تجربه در بازار ایران، این شرکت فهمیده که تنها تکنولوژی کارگر نیست و قیمت را هم باید با توجه به بازار ایران بالانس نماید. هرچند به ادعای این شرکت، اندپوینت سکیوریتی کوییک هیل از همه رقبای خود برتر است، اما شاید بتوان آن را برتر از آنتی ویروس های مطرح ایران دانست، اما شاید سیمانتک اندپوینت پروتکشن و ترندمیکرو هم بتوانند در کنار اندپوینت جدید و ارتقا یافته کوییک هیل دانست. در حالی که کسپر از کنسول 100% تحت وب سود نمی برد و کنسول اصلی آن تحت ویندوز می باشد. کوییک هیل و سیمانتک از کنسول مدیریت 100% تحت وب سود می برند، هرچند که سادگی در مدیریت در کنسول کوییک هیل سعی شده بیشتر لحاظ گردد.

 

باید منتظر ماند و دید کدام آنتی ویروس گوی سبقت را از رقبا خواهد ربود؟

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزاروبازی-کامپیوتر-وگوشی»وآموزش , بانک آموزشی , ,



بازدید : 91470
نویسنده : فرهام
سازمان های زیادی هستند که از آنتی ویروس های اورجینال تحریمی استفاده می کنند. آنتی ویروس هایی نظیر Eset (نود 32)، سایمانتک (Symantec)، و مکافی (McAfee).
 
سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا اصولا امکان دور زدن وضعیت بلاک و مسدود بودن یک محصول امنیتی که نیاز به آپدیت روزانه و مستمر دارد ممکن است؟
پاسخ روشن است، اصولا امکان مسدود کردن بروزرسانی و خدمات پس از فروش برای چنین شرکت هایی به سادگی ممکن است. بنابراین امکان دریافت خدمات آنلاین و آفلاین منوط به اجازه شرکت های سازنده می باشد.
 
آپدیت محصولات به چه صورت انجام می پذیرد؟
آپدیت ها به صورت آفلاین و از طریق آپدیت سرورهای جعلی و کرکی صورت می پذیرد.
 
لایسنسینگ چگونه است؟
لایسنس ها به صورت تقلبی و با استفاده از برنامه های کلید ساز (Keygen) تولید می گردد. معمولا امکان نصب بر روی تعداد نامتناهی از کلاینت ها وجود دارد. لایسنس ها بسته نبوده اما تاریخ آن در زمان تولید سریال قابل تنظیم می باشد.
 
چه تفاوتی بین این نسخه ها و نسخه های اورجینال وجود دارد؟
 
در واقع شرکت یا سازمان شما از آنتی ویروس کرک شده با هزینه زیاد استفاده می کند.
 
آنتی ویروسی که آپدیت خود را از سرور کرک و نامعتبر دریافت می کند.
 
امکان ارسال آپدیت هایی حاوی ویروس، سرقت اطلاعات و... امنیت سازمان را تهدید می کند.
 
تعهدی شرکت سازنده آنتی ویروس به شما در عدم استفاده از اطلاعات محرمانه سازمان شما ارائه نمی دهد.
 
آپدیت های ویروس های مهم و خطرناک به صورت لحظه ای و فوری صورت نمی پذیرد.
 
امکان عدم استفاده از قابلیت های واقعی برخی از ماژول ها ممکن است. مثلا ممکن است شما ماژول IDS را فعال ببینید اما این ماژول به خوبی وظیفه محافظت پیشگیرانه از شبکه را انجام ندهد.
 
یکی از مهمترین ویژگی های یک ویروسیاب خود تحت شبکه، پشتیبانی امنیتی از شبکه سازمان می باشد که با خرید آنتی ویروس های غیرمعتبر این ویژگی نیز غیرفعال می گردد.
 
با تحریم کردن آنتی ویروس های کسپرسکی و بیتدفندر احتمال تقلب و جعل لایسنس در این آنتی ویروس ها نیز در کشور وجود دارد که نیاز به هوشیاری سازمانها در انتخاب درست آنتی ویروس برای سازمان خود می باشد. مدیران سازمانها باید دقت کافی در انتخاب آنتی ویروس معتبر و دارای نمایندگی نمایند. فعلا یکی از آنتی ویروس  های حاضر در کشور، آنتی ویروس قدرتمند کوییک هیل هندی می باشد که بیش از 7 سال است شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس نمایندگی رسمی آن شرکت در ایران می باشد.
 
به تازگی این کلاهبرداری - استفاده از لایسنس های کرکی و تقلبی در نسخه های سازمانی و شبکه - به فروش در نسخه های خانگی افزایش یافته است. بدین شکل که برخی از توزیع کنندگان آنتی ویروس اقدام به چاپ پکیج برای آنتی ویروس های ناد 32 و کسپراسکای کرده و نسبت به فروش این آنتی ویروس ها با قیمت مناسب در مغازه ها کرده اند.
 
منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزاروبازی-کامپیوتر-وگوشی»وآموزش , بانک آموزشی , ,



بازدید : 91397
نویسنده : فرهام


آسیا تلویزیون

 

فناوری نسل جدید صفحه نمایش‌ها مشخصا بحثی است که فارغ از قلمرو سازنده‌ها و مصرف کننده‌ها، سعی دارد تا هر چه سریعتر به کاربردهای روزمره نزدیکتر شده و به همین سبب هم هر روز، به محبوبیت آن افزوده می‌شود. LG با در نظر گرفتن وقت مناسب، از فرصت استفاده و سعی کرد تا از متفکران، پیشگامان علمی و تجاری در چهاردهمین همایش دانش جهانی یا WKF که اکتبر گذشته در سئول برگزار شد، برای همفکری در این مورد دعوت به عمل آوَرَد.

دکتر این بیونگ کانگ، قائم مقام شرکت و مدیر بخش آزمایشگاه‌های LG Display ، طی نطق آغازین همایش، تصویری از آنچه که در انتظار نسل بعدی صفحه نمایش‌هاست، ارائه داده و با تقدیر از تلاش‌ها و بهبودهای صورت پذیرفته در فناوری صفحه نمایش‌ها، دید رو به جلوی شرکت را تشریح کرد.  با نگاهی به بازار رو به فزاینده صفحه نمایش‌های با اشباع رنگی بالا، و استقبال خوب جهانی از آن‌ها، دکتر کانگ جزئیاتی از مسیری که شرکت طی کرده، به همراه برنامه‌های آتی را در ساخت موتور‌های جدید و تنوع بالاتر محصولات ارائه داد.

در این مطلب سعی داریم تا نگاهی به  محورهای توسعه نسل آینده صفحه نمایش‌های LG Display که توسط دکتر کانگ معرفی شدند، بیاندازیم. با ما همراه باشید.

تمرکز بر روی انسان و زندگی در گام بعدی صنعت صفحه نمایش ها

یکی از نکاتی  در بازار صفحه نمایش‌ها که توجه جهانی را کم کم به سوی خود سوق می‌دهد، کیفیت زندگی انسان‌هاست. در این همایش، دکتر کانگ سه مفهومی که توسعه صفحه نمایش‌ها بر مبنای آن‌ها بسط پیدا خواهد کرد را معرفی نمود: واقعیت (Reality)، محیط (Ambience) و هوشمندی (Intelligence).

واقعیت (Reality)

صفحه نمایش‌های واقع گرا، سعی دارند تا احساسی حقیقی‌تر از تماشای تصاویر برای بینندگان فراهم آورند. تنها با نگاه کردن بر روی صفحه، تجربه ای واقعی به دست آورده و محیط را با تمام وجود احساس کنید. یکی از مثال‌های خوب در این زمینه تلویزیون‌های OLED خمیده LG هستند که با ارائه عمقی مناسب، کیفیت تصویر بی نظیری ارائه می‌کنند.

محیط (Ambience)

صفحه نمایش‌های محیطی به معنای وجود صفحه نمایش‌ها در جای جای زندگی ماست. به منظور دیده شدن صفحه نمایش‌ها در هر جایی و هر زمانی، هر آنچه در اطراف ماست چون لباس ها، آینه ها، پنجره‌ها و دیوارها، دیجیتالی خواهند شد.

 

 

آسیا تلویزیون گناوه

 

 

به عنوان یک مثال، تنها کافیست صبحی را تصور کنید که در حال آماده شدن برای رفتن به سرکارتان هستید و آینه، علاوه بر استفاده‌های رایج امروز، وضعیت هوا را هم به شما نمایش می‌دهد.  و یا تصور کنید  بتوانید مسیرهایی که به محل کارتان ختم می‌شوند را با آخرین وضعیت ترافیکی آن ها، بر روی قسمتی از شیشه جلوی خودروتان مشاهده کنید.  علاوه بر این می‌توانید زمان جلسات‌تان را به همراه تمامی داده‌های مرتبط به جلسه در صفحه نمایشی شفاف که به عنوان میز یا دیوار از آن استفاده می‌کنید، در اختیار داشته باشید. این‌ها همه رویاهایی هستند که صفحه نمایش‌های آینده آن‌ها را برای‌مان به واقعیت بدل خواهند کرد.

اخبار تلویزیون

 

 

هوشمندی(Intelligence)

صفحه نمایش‌ها دیگر اشیایی نیستند که ما تنها به آن‌ها نگاه می‌کردیم و هر روز به قابلیت‌های آن‌ها برای برقراری تعامل با کاربر افزوده می‌شود.  یکی از مثال‌های بارز در این زمینه گوشی‌های هوشمند هستند که تنها با یک کلیک امکان جستجو و دریافت اطلاعات را در اختیار دارندگان شان قرار می‌دهند. این عملکرد‌های لمسی تقریبا سبب کنار گذاشتن صفحه کلید‌ها در ابزارهای قابل حمل شده اند.

یکی دیگر از ارتقاهای صورت گرفته در این زمینه، امکان تشخیص حرکات انسان هاست. با آنکه فناوری‌های کنونی با محدودیت هایی در خواندن این حرکات مواجه اند اما پیشرفت‌های آتی امکان ثبت و پردازش حرکات پیچیده و چند گانه را هم فراهم خواهند آورد.

همانند حرکات، کاربرد‌های فزاینده ی خوانش صوت هم می‌تواند زندگی را برای ما آسان‌تر سازد. در حال حاضر هم، ابزارهایی چون تلویزیون‌ها امکان خواندن متون برای کاربران را دارند اما در آینده ای نزدیک این کاربردها می‌تواند گسترش پیدا کرده و در زمان‌های مختلف، برای مثال در حین رانندگی، به کمک کاربران بیایند. و در پایان شاید امکان انجام کار و کنترل ابزارهای مختلف تنها با فکر کردن به کاری که قصد انجام آن را دارید، فاصله زیادی با ما نداشته باشد؛

موفقیت بی وقفه LG Display در صنعت پنل‌ها و اراده تزلزل ناپذیر شرکت برای پیروزی در نبرد نوآوری‌ها همچنان ادامه دارد. و حالا با وجود فرصت‌های اکتشاف بیشتر پیش روی شرکت، واقعیت بخشیدن به نسل آینده فناوری‌ها تنها یکی از مسیرهایی است که شرکت برای حرکت رو به جلو، خواهد پیمود.

 
منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



بازدید : 91399
نویسنده : فرهام

 

سیستم عامل iOS در آیفون امکانات کاملی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد اما تعدادی از کاربران از یک سری از این امکانات بی خبرند. امکاناتی که می تواند در مواقعی بسیار مفید واقع شود. در این پست به معرفی 10 تکنیک آیفون خواهیم پرداخت که احتمالا از وجود آن بی خبر هستید.

 

1-      به ایمیل های دریافتی خود گوش دهید.
اگر دوست دارید به متن ایمیل های دریافتی خود گوش دهید این کار با سیری امکان پذیر است. تنها کافیست به سیری بگویید 
Read My Email  تا وی این کار را به سرعت برای شما انجام دهد. این ویژگی وقتی بیشتر خود را نشان می دهد که در زمان رانندگی بخواهید از متن ایمیل دریافتی خود باخبر شده و تمرکزتان را از روی جاده خارج نکنید.


2-      ساعت دقیق ارسال و دریافت پیامک ها را مشاهده کنید.
در حالت عادی در آیفون شما نمی توانید زمان ارسال یا دریافت پیامک ها را دریافت کنید. بدین منظور و برای فهمیدن زمان ارسال یا دریافت پیامک ها کافیست بر روی پیامک خود تاچ کرده و انگشت خود را از راست به چپ به روی آن بکشید. بعد از آن در سمیت راست پیامک ها زمان ارسال یا دریافت آن ها را مشاهده خواهید کرد.

 

3-      پاک کردن متون با تکان دادن آیفون
اگر در حین نوشتن یک پیامک از ارسال آن منصرف و قصد داشتید آن را پاک کنید تنها کافیست آیفون خود را تکان داده و 
Undo  را تاچ کنید. این کار دقیقا به مانند Ctrl+Z در ویندوز شما می ماند. با تکرار دوباره این حرکت می توانید به حالت اولیه برگردید یا به اصطلاح Redo  کنید.
 

4-      آیفون خود را به یک تراز تبدیل کنید.
یکی از قابلیت های نسبتا پنهان قطب نمای آیفون، ترازسنج است. برای این منظور کافیست قطب نما را باز کرده و انگشت خود  را به سمت راست روی صفحه تاچ کنید تا تراز بر روی صفحه نمایش آیفون شما ظاهر شود و شیب نقاطی که دوست دارید را بسنجید.

 

5-      همه پروازهای بالای سر خود را مشاهده کنید.
اگر دوست دارید بدانید همینک چه پروازهایی و چه هواپیماهایی بالای سر شما در حال پرواز هستند کافیست از سیری بپرسید 
What Flights are above me?  تا سیری به شما اطلاعات هواپیماهای بالای سرتان را بدهد. این قابلیت در حال حاضر بر روی تعدادی از کشورها فعال است.

 

6-      به راحتی قابلیت خرید درون اپلیکیشنی را غیرفعال کنید.
اگر فرزند شما به آیفون یا آی پدتان دسترسی دارد و ممکن است به صورت ناخواسته درون اپلیکیشن ها خرید درون اپلیکیشنی انجام دهد و مبالغی را از حساب شما کم کند بهترین راه غیر فعال کردن خرید درون اپلیکیشنی است. برای این کار تنها کافیست به منوی ستینگ رفته و وارد بخش جنرال شوید. سپس گزینه 
Restriction  را لمس کرده و آن را فعال کنید. بعد از آن منویی شبیه به منوی زیر مشاهده خواهید کرد که می توانید در آن in App Purchase  را غیر فعال نمایید.
 

7-      تعداد زیادی عکس به صورت پشت سر هم بگیرید و بهترین آن را انتخاب کنید.
فرض کنید با دوستانتان قصد گرفتن یک عکس دسته جمعی دارید به طوریکه همگی در حال پرش از روی زمین هستید و دوست دارید زمانی عکس گرفته شود که همگی در اوج ارتفاع خود هستند. برای این کار کافیست انگشت خود را بر روی دکمه گرفتن عکس نگه داشته تا آیفون به صورت پیاپی شروع به عکاسی کند. در نهایت شما بهترین عکس را از بین عکس های گرفته شده انتخاب خواهید کرد.

 

8-      از هدفون خود برای عکاسی بهره ببرید.
شما می توانید از هدفون یا ایرفون آیفون خود برای گرفتن عکس هایتان بهره ببرید. بدین منظور کافیست که دکمه میانی بر روی ایرفون یا هدفون خود را فشار داده تا دوربین عکس بگیرد. این کار برای گرفتن عکس های سلفی ( عکس از خود با دوربین جلو ) پیشنهاد می شود و می تواند مفید واقع شود.

 

9-      تولید ویبره های اختصاصی شده برای مخاطبین شما
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی خود را سایلنت کرده بودید و تنها در زمان تماس ویبره آن به لرزش در می آمده است. با قابلیت اختصاصی کردن ویبره شما می توانید بدون دیدن صفحه نمایش آیفون از هویت مخاطب پشت خط خود با خبر شوید. برای این کار وارد نام مخاطب مورد نظرتان شده و در پایین این بخش بر روی ویبره تاچ کنید و در نهایت ویبره مورد نظر خود را به صورت ریتمیک تعریف نمایید.

 

10-    شارژ کردن سریع آیفون و آی پد با قرار دادن بر روی وضعیت Airplane Mode

اگر نیاز دارید تا دستگاه خود را به صورت سریع شارژ کنید می توانید با قرار دادن آن بر روی وضعیتAirplane Mood  این کار را تسریع ببخشید.
  

 

اما این ها تعدادی از تکنیک های نسبتا پنهان آیفون است که ممکن است تا به حال با آن برخورد نکرده باشید. به نظر شما کدام یک از این تکنیک ها کاربردی تر است؟

 

 

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



بازدید : 91428
نویسنده : فرهام

دانشمندان بالاخره قرار است بزودی آزمایشات جنجالی "تعلیق زندگی" بشر را انجام دهند! باید بدانید واژه تعلیق زندگی به معنای توقف حیات انسان برای مدتی کوتاه و سپس زنده شدن دوباره است! بی نهایت عجیب است، مگر میشود انسان را مانند ماشین خاموش کرد و دوباره روشن کرد؟! اگر بشر به چنین پیشرفتی برسد، چه استفاده ای می تواند برایش داشته باشد؟ تابحال گذرتان به تعمیرگاه ماشین افتاده است؟ تعمیرکاران ماشین ها را در وضعیت خاموش تعمیر میکنند تا سپس دوباره برای استفاده روشن شوند! دقیقاً دانشمندان به دنبال آن هستند تا چنین روشی را بر روی انسان پیاده کنند! آدم را برای درمان خاموش کنند و سپس دوباره روشن کنند! شاید با خود فکر کنید اکنون هم پزشکان بیماران را برای انجام عمل جراحی بی هوش میکنند. اما باید بدانید در وضعیت بیهوشی اندام های اساسی بدن درحال کار می باشند اما در تعلیق زندگی که قرار است بزودی در بیمارستان UPMC Presbyterian امریکا انجام شود، پزشکان قصد دارند حیات را متوقف کنند! Engadget میگوید این کار بر روی 10 بیمار با شرایط عمومی بسیار وخیم قرار است انجام شود و در آن گروهی از جراحان تمامی خون بدن شخص را خارج کرده و به جای آن رگ ها را از ماده ای نمکی و سرد پر میکنند، تا بدن انسان آهسته سرد شود و از فعالیت های حیاتی آهسته آهسته کاسته شود! اینگونه احتمال مرگ بیمار بر اثر خونریزی نیز به صفر میرسد. گفتنیست دانشمندان این آزمایش را در سال 2000 بر روی خوک ها انجام دادند و 90% درصد خوک ها در این آزمایش، پس از آنکه بطور کامل قلبشان از کار ایستاد، با وقفه ای کوتاه دوباره به کار افتاد! درحال حاضر ارتش امریکا بخشی از بودجه "تعلیق زندگی" را تأمین نموده است. اگر بشر به راهکار عملی و پایداری برای تعلیق زندگی برسد، بطور حتم در آینده با تحولات شگفت آوری روبرو خواهیم بود که تابحال تنها در فیلم ها و داستان های تخیلی دیده بودیم!

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



safely remove
نوشته شده در 13 تير 1393
بازدید : 91693
نویسنده : فرهام

فلش رو قبل از safe کردن جدا نکنید! این جمله برای کاربران کامپیوتر خیلی آشناس و اگه زیاد با فلش سر و کار داشته باشین هر روز این حرف رو میشنوین. اما این safely remove دقیقاً چیه؟ وقتی ما این کار رو انجام می دیم چه فرایندی انجام میشه که ضریب ایمنی اطلاعات و عمر فلش رو بیشتر می کنه؟

 

هر وسیله ذخیره ساز با استفاده از یک فایل‌سیستم، اطلاعاتو روی خودش ذخیره می کنه و هر کدوم از این فایل سیستم ها استاندارهای خاص خودشون رو دارن، اما بیشتر حافظه های USB از استانداردهای فایل سیستم قدیمی FAT استفاده می کنن. در این فایل سیستم تا وقتی که سیستم عامل به حافظه دسترسی داشته باشه، عمل نوشتن رو ادامه میده. در نتیجه جدا کردن ناگهانی موجب اختلال در کار و صدمه زدن به حافظه میشه، اما با استفاده از قابلیت safely remove سیستم عامل می تونه دسترسی همه برنامه هایی که با حافظه در ارتباط هستن رو ببنده و با این کار عملیات نوشت رو تموم کنه. البته یادتون باشه با تغییر فایل سیستم میشه صدمات سخت افزاری رو کم کرد. بنابراین در موقع فرمت فلش، از بین گزینه های پیش رو، NTFS گزینه بهتری بهتری به نظر میرسه.

 

در فایل سیستم NTFS داده ها قبل از قرار گرفتن روی محل خودشون، توی یک بخش به صورت موقت ذخیره میشن و بعد به محل مورد نظر منتقل می شن. در صورتی که فرایند انتقال داده ها به محل اصلی تکمیل نشده باشه، جدا کردن ناگهانی فلش می تونه باعث بشه که اطلاعات ناقص ذخیره بشن. البته در ارتباط بعدی فلش، عمل انتقال انجام می شه، اما این امر امنیت داده ها رو به خطر می اندازه.

با وجود مزایای NTFS نسبت به FAT شاید این سؤال مطرح بشه که چرا فلش مموری ها از اول با این فایل سیستم عرضه نمیشن؟ از اون جایی که مجوز انحصاری استفاده از NTFS در اختیار مایکروسافته، تولیدکنندگانی که قصد عرضه محصولاتی با این فایل سیستم رو داشته باشن، باید مبلغی بابت حق مجوز به این شرکت بدن، اما استفاده از FAT رایگانه و هزینه ای نداره، به همین خاطر بیشتر از این فایل سیستم استفاده میشه.

فایل سیستم های دیگه ای هم هستن که این مشکلات رو ندارن، اما به دلیل اینکه ویندوز از اونا پشتیبانی نمی کنه چندان طرفدار ندارن.

 
منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



راهنمای خرید فلش
نوشته شده در 13 تير 1393
بازدید : 91455
نویسنده : فرهام

در خرید فِلَش مموری کدام ویژگی آن را بیشتر ملاکِ خریدتان قرار می­دهید؟

1) حجم حافظه 2) ظاهر3) مارک تجاری4) خدمات گارانتی5) نوع پورت اتصالی ...

هر روز صبح با کلی ایده ی جدید از خواب بیدار میشیم و با خودمون فکر میکنیم که چطور زندگی رو برای خودمون راحتتر کنیم. کلی ایده و فکرای عجیب و غریب به ذهنمون میرسه که اگر حتی نصفی از اونها عملی بشن زندگیمون رو از اینی که هست متحول­تر می­کنن. خیلیا میرن سراغ همین ایده های به ظاهر ساده و شاید عجیب، و تو این راه بیشتر اوقات، فناوریه که به کمکشون میاد.

توی اینبخش جدید به نام"شگفتی­های استفاده از فناوری"، ما به سراغ ایده­های عجیبی که به واقعیت تبدیل شدن رفتیم. پس با ما همراه باشید…

1. فناوری تاچ اسکرین با تمام محاسنی که برای ما داشته، همیشه یه عیب بزرگ هم همراهش بوده و اون کثیف بودن سطح صفحات لمسی بوده.

همه­ی ما معمولا زمانی رو صرف پاک کردن لکه­های مختلف از روی این جور صفحه­ها می­کنیم، ولی به محض اینکه از دستگاهتون استفاده می­کنید باز با همین مُعضَل مواجه میشید. خوب فکرشو بکنید که این صفحه­ها خود به خود خودشون رو تمیز کنن.

این فکر عملی شده،3M اسم صفحه­ی محافظیه که شرکت تولیدکننده اش ادعا کرده که به راحتی روی هر صفحه نمایش نصب میشه البته اسم کامل این محافظ صفحه نمایش Natural View Fingerprint Fading(نَچرال ویو فینگرپرینت فِیدینگ) ـه.

شاید تا سالها پیش، روند ترجمه فقط برای افرادی که مسلط به زبانهای خارجی بودند، مقدور بود شاید هم با دیدن یه متن خارجی دیکشنری­های مختلف رو میوُردیم و اونوقت شروع میکردیم لغت به لغت دنبال ترجمه ها می­گشتیم، تا دست و پا شکسته میفهمیدیم که منظور متن چیه.

دیکشنری های کامپیوتری خیلی سریعتر و راحت تر همون کار رو برای ما انجام میدادن و بعد از اون هم نرم افزارهای مترجم متن، اینقدر موثر بودن که دیگه تقریبا هرکسی میتونست از پس ترجمه ی نه چندان حرفه ای متن های طولانی هم بر بیاد.

ولی تکلیف ما با نوشته های غیر کامپیوتری چیه؟ تصور کنید به یه کشور سفرکردین و دنبال یه نشونی خاص میگردین یا بروشور پشت یه داروی خارجی رو میخواهید بخونین.

مدتها پیش ios و حالا اندروید نرم افزاری رو طراحی کردن که با استفاده از یک دوربین این مشکل رو به راحتی حل میکنه یعنی فقط کافیه که شما از متن مورد نظر عکس بگیرید و ترجمه ی متن رو همون لحظه ببینین. اسم این نرم افزار " Word Lens"هست که نسخه های مخصوص اندروید اون بصورت رایگان قابل دانلوده.

البته فعلا زبانهای فرانسوی – اسپانیایی – و ایتالیایی رو میتونه به انگلیسی تبدیل کنه

تا اینجا با تکنولوژی جدید ترجمه به شکل تصویری آشنا شدیم، اما تکلیف صداهایی که می­شنویم چی میشه؟ اگر با فردی برخورد کردیم که به زبان دیگه ای صحبت می­کرد چطور میشه از تکنولوژی برای ترجمه ی گفته های اون فرد استفاده کرد؟

خوب نظرتون در مورد عینک های مترجم چیه؟ محققی به نام Will Power عینک ویژه ای مجهز به یک میکروفن طراحی کرده که به راحتی صداهای ناآشنای اطراف، همان لحظه ترجمه میشن و بصورت یه متن آشنا روی صفحه های عینک نمایش داده میشه.

این عینک از یه گوشی کوچیک و یه کامپیوتر ساده تشکیل شده بدیهیه که میشه خیلی راحت سایر زبانها رو هم بهش اضافه کرد پس بهتره خیلی با قطعیت راجع به زبانش حرفی نزنیم ممکنه تا همین الان خیلی از زبانهای دیگه هم بهش اضافه شده باشه یا بزودی اضافه بشه

خوب علاوه بر این عینکها اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه هم اومده که بصورت همزمان قادره تا صحبت های محیط رو ترجمه کنه البته باید بگیم که تعداد این زبان ها و کیفیت اونها روند رو به رشدی رو دارن و باید منتظر پیشرفت این تکنولوژی باشیم.

این فناوری بیشتر شبیه دوربین های جادویی گوگلِ که ثبت نام برای پیش فروش اون­ها هم شروع شده، هست!

از معرفی پروژه ی مرموز عینک های گوگل زمان زیادی نمیگذره که حالا این شرکت اعلام کرده این عینک هارو با حدود سه میلیون تومن پیش فروش می­کنه و زمان ارائه این عینک ها کمتر از دو سال دیگه اعلام شده.

نسخه 1 - جالبه که بدونین این پروژه توسط سه دانشمند و محقق، که یکی از اونها بابک پرویز، دانشمند ایرانی و تحصیل کرده ی دانشگاه شریف هست، هدایت میشه این پروژه یکی از پروژه هاییه که توی لابراتور Google X بصورت خیلی محرمانه داره رویش کار میشه.

نسخه 2- جالبه که در این پروژه یک دانشمند ایرانی هم فعالیت میکنه ،این پروژه یکی از پروژه هاییه که توی لابراتور Google X بصورت خیلی محرمانه داره رویش کار میشه.

به نظر میاد که فناوری در آینده به سمتِ کامپیوترهایِ پوشیدنی میره و دیگه نیازی نیست که تجهیزات سنگین کامپیوتری رو با خودمون حمل کنیم. به علاوه اغلب تجهیزاتی که ازشون استفاده میشه این توانایی رو پیدا می­کنن که بتونن صدا و یا حتی حرکات چهره و دست رو تشخیص بِدَن و از این طریق از ما فرمانپذیری داشته باشن.

بد نیست خبر از خودروهای جدیدی بدیم که با استفاده از سنسورهای مادون قرمز قادرن تا حرکات دست و صورت راننده رو تشخیص بِدَن و به فرمان­های کنترلی ماشین تبدیل کنن. برای مثال پلک زدن کاربر و یا چرخش گردن راننده باعث میشه که سیستم صوتی ماشین، فعال یا غیر فعال بشه.

 
منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



بازدید : 91426
نویسنده : فرهام

احتمالا در برنامه های قبلی به روز مباحث ما رو درباره ی شبکه، دنبال کردین، اما تعدادی از بینندگان هستند که احتمالا مباحث مربوط به شبکه براشون پیچیدست، و این پیچیدگی باعث شده که پیگیر این مباحث نشن.

 

قول داده بودیم راحت ترین راه اتصال دو رایانه رو در ویندوز 7 و 8 بهتون بگیم. پس در اینجا گفتن چند نکته ی مهم لازمه:

 

1- مباحث شبکه در چند سطح مختلفه که سطوح اولیه اون که ما در اون باره تا الان صحبت کردیم، اتصال دو یا چند رایانه به یکدیگر هست در واقع بسیار ساده است و فقط در ظاهر کمی پیچیده است.

2- به زودی تمام ارتباطات دستگاههای مختلف، حتی ویدئو، تلویزیون منزل هم از طریق اتصال شبکه انجام بشه، پس یادگیری اون بسیار مهمه.

3- شما برای اینکه دو دستگاه رو به هم متصل کنید، باید بدونید که چرا این کار رو انجام میدین؟

در این باره زیاد صحبت کردیم، شاید مهمترینش استفاده از منابع مشترک هستش، یعنی مثلا شما یک لپ تاپ و یک رایانه ی رومیزی در منزل دارین؛ لازم نیست همه ی فایل های شما در هر دو دستگاه باشه، فرض کنیم فایل های شما همه در دستگاه رومیزی منزل باشه،  حالا در منزل هر وقت به مای نتورک سری بزنین، انگار به اون یکی رایانه رفتید، اینجوری لازم نیست که هنگام خرید لپ تاپ، یه دستگاه با ظرفیت بالا بگیرید، اطلاعات اصلی شما همیشه در خانه هست، اما شما در منزل از همون اطلاعات استفاده میکنید.

اما همون طور که گفتیم، اتصال دو رایانه در ویندوز 7 و 8 خیلی راحت تر شده…

کافیه شما در منزل یه دستگاه مودم بی سیم adsl یا یک مودم وای مکس یا یک هاب که قیمتی زیر 100 هزار تومان داره، رو تهیه کنین. و بعد فقط کافیه این سه مرحله رو دنبال کنین:

اول: مثل این تصویر///////// دو رایانه رو با کابل ساده ی شبکه رو به هاب وصل کنید، این سوال در تصویر ظاهر میشه، گزینه ی دوم یعنی شبکه ی کاری یا اولی، یعنی شبکه ی خونگی رو انتخاب کنید، الان دو رایانه ی شما  متصلند.

مرحله دوم: در کنترل پنل ، این آیکن، یعنی شبکه و اشتراک سازی رو پیدا کنید و وارد این بخش بشین،

در سمت چپ گزینه ی اشتراک حرفه ای /////// ، و////

در این صفحه شبکه روشن/// در سوال دوم هم پرینتر روشن/// و در سوال پنجمی، یعنی حفاظت با رمز، اگر در منزل هستید، می تونین رمز رو خاموش کنید.

اما مرحله سوم: فرض کنیم تمام فایل های شما، اینجا و در درایو e رایانه ی رو میزی منزل هست، شما هم قرار بود به اونها دسترسی داشته باشید.

خوب ، در مای کامپیوتر دستگاه منزل ، بر روی درایو "ای" کلیک راست ، پراپرتیز و در بخش اشتراک یعنی "شیرینگ"

گزینه ی اشتراک پیشرفته رو انتخاب کنید، اشتراک رو روشن کرده و یه نام برای درایو در شبکه تعریف کنید.

این نام همون نامی هست که بعدا در لپ تاپ خواهید دید.

مثلا همون e یا e-on pc خوب و کافیه.

آخرین نکته هم اینه که در بخش اجازه های این صفحه یا همون permission (پِرمیشن) اولین گزینه رو فعال کنید.

حالا برای آزمایش کردن اینکه همه چیز جوره، در لپ تاپ تون وارد مای کامپیوتر و بعد این گزینه//// یعنی نتوورک رو بزنید

اسم رایانه ی منزل رو باید ببینید و با باز کردنش، درایو e اون کامپیوتر، اینجا کاملا قابل استفاده است.

اگر قراره مثلا درایو d لپ تاپ رو در رایانه منزل ببینید، همین مراحل رو هم در لپ تاپ تکرار کنید/////

 

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



بازدید : 91348
نویسنده : فرهام
 
با توجه به گزارش های Toms Hardware, در مورد زمان عرضه ی این ساعت و اطلاعاتی درباره ی آن, می توان گفت,ساعت هوشمند مایکروسافت احتمالا در پاییز امسال وارد بازار خواهد شد. همچنین با توجه به این گزارش, این محصول در مقایسه با نمونه های موجود در بازار باریک تر خواهد بود و از 11 سنسور مختلف بهره خواهد برد.
از دیگر مشخصات, می توان به صفحه نمایش آن اشاره کرد که ظاهرا قرار است برای استفاده ی راحت تر, در قسمت درونی مچ قرار بگیرد.
 بر اساس اطلاعات رسیده ساعت‌ هوشمند مایکروسافت این امکان را خواهد داشت تا با تمامی پلتفرم‌ های تلفن های هوشمند کار کرده و این قابلیت را دارد تا بتواند ضربان قلب کاربران را اندازه‌گیری کند. 
منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



بازدید : 91656
نویسنده : فرهام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی صبح اول وقت کامپیوترتان را روشن می‌کنید، می‌بینید ویندوزتان بوت‌ نمی‌شود. در این زمان احساسی که به آدم دست می دهد شبیه زمانی است که آدم اشتباهی سوار اتوبوس شده باشد و بعد از رسیدن به مقصد متوجه قضیه شده باشد! در این هنگام بهتر است که ابتدا کمی کنترل خود را حفظ کنید تا ببینید که چه‌ کاری باید انجام دهید. این مشکل دلایلی از جمله : پاک شدن فایل های بوت ویندوز، ایراد در بوت سکتور، تغییرات نا به جا در رجیستری، ورود ویروس های مخرب به سیستم و... دارد که همگی نیز به سادگی قابل برطرف شدن هستند. برای حل این مشکل و رهایی از آن احتمالا اولین گزینه اکثر کاربران ، تعویض ویندوز خراب می باشد. اما عجله نکنید و دست نگه دارید! راه های بهتری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد؛ بدین ترتیب که قبل از هر چیز، ویندوز ابزارهایی را برای رفع اکثر این مشکلات قرار داده که بسیاری از کاربران از آن بی خبرند و گاهی اوقات به دلیل عدم بوت شدن ویندوز، حتی مجبور به حذف اطلاعات حیاتی شان می شوند. اما در این ترفند به بررسی 10 روش برای رفع کلیه مشکلات ذکر شده بدون نیاز به تعویض ویندوز می پردازیم و به عبارت بهتر راه حل کلیه خطاهایی که باعث بالا نیامدن ویندوز می شود را در این ترفند بیان می کنیم.

1- استفاده از دیسک استارت‌ آپ ویندوز (Windows Startup Disk):

اولین کاری که باید در این هنگام انجام می‌دهید ساختن استارت آپ دیسک است. ممکن است بالا نیامدن وبندوز به خاطر اشکال در یک سری فایل‌ها باشد که در ادامه ذکر خواهد شد، برای این کار شما باید یک‌ دیسک برای استارت آپ کردن ویندوزتان درست کنید.

برای این کار شما باید سه فایل boot.ini ، NTLDR ، Ntdetect.com را در درایو ویندوزتان پیدا کنید. این فایل‌ها که همگی هم در حالت پیش‌ فرض در درایو ویندوزتان (C یا هرچیز دیگری) مخفی هستند، جزو فایل‌هایی هستند که برای بوت شدن ویندوز نیازمند هستند. لذا ممکن است که یکی از دلایل اصلی بوت نشدن ویندوزتان اشکالاتی در این فایل‌ها باشد. پس زمانی که ویندوزتان درست کار می‌کند باید اقدام به درست کردن Windows Startup Disk  کنید.

برای این کار این‌ فایل ها را زمانی که ویندوزتان درست کار می‌کند، پیدا کرده و در یک فلاپی و یا CD و یا فلش مموری‌ تان قرار دهید. توجه کنید که در درایو مورد نظر جز این فایل‌ها نباید فایل دیگر وجود داشته باشد. حال زمانی که ویندوزتان بالا نمی‌آید ابتدا وبندوز را ریستارت کنید (می توانید از کلید ترکیبی alt+ctrl+Delete استفاده کنید) و دیسک استارت آپ را در کامپیوتر قرار دهید، وقتی که این دیسک را در کامپیوتر قرار می‌دهید ویندوز خود به خود فایل‌ها مذکور را از در دیسک استارت آپ شما Load می کند و ویندوز به درستی بالا می‌آید و می‌توانید به رفع مشکل مورد نظر بپردازید. درصورتی که مشکل این باشد شما می‌توانید با کپی کردن فایل‌های مذکور از روی دیسک استارت آپ به هاردتان مشکل را رفع و رجوع کیند.

 

2- استفاده از ویژگی‌ Last Known good Configuration ویندوز :

شما هم‌ چنین می‌توانید با استفاده از ویژگی Last Known good Configuration  ویندوزتان را بوت کنید. با کمک این ویژگی می‌توانید آخرین تغییراتی را که باعث اختلال در بوت ویندوز می‌شود را Undo کنید. این ویژگی باعث بازگردانی کلید ریجیستری CurrentControlRegistrySet می‌شود. این کلید کارش این است که تنظیمات هاردتان و درایوهای مختلف را ذخیره می‌کند. در صورت اختلال در فایل‌هایی در درایو ویندوزتان این تنظیمات تغییر می‌کند. این ویژگی آخرین تنظیماتی این کلید را که باعث بالا آمدن ویندوز شده بود را جایگزین تنظیمات فعلی کلید ریجیستری‌تان می‌کند.درصورتی که شما بتوانید این تغییرات را بازگردانید، مطمئنآ ویندوزتان بالا خواهد آمد

برای استفاده از این ویژگی زمانی که با Erorr بالا نیامدن ویندوز مواجه شدید، با فشرن کلیدهای Alt+Ctrl+Delete ویندوزتان را ریستارت کنید، بعد از اینکه صدای "بیپ" اول ویندوز را شنیدید، کلید F8 را فشار دهید تا منوی Windows Advance Options برای شما نمایان شود. در منوی ظاهر شده گزینه‌ی Last good configuration را انتخاب کنید و بعد Enter را فشار دهید. با این کار کامپیوترتان ریستارت می‌شود و ویندوز بالا خواهد آمد!

البته این نکته را فراموش نکنید که وقتی برای اولین بار ویندوزتان بالا نیامد باید از این ویژگی استفاده کنید، به عبارت دیگر زمانی که شما چندید بار ویندوز را ریستارت کردید و بالا نیامد این ویژگی جواب نمی‌دهد، چون آخرین کلید ریجیستری مورد نظر با هر بار تغییرات در بوت شدن ویندوز تغییر می‌کند.

 

3- استفاده از ویژگی System Restore :

یکی از ویژگی‌های خوب ویندوز داشتن قابلیتی به نام System Restore است. ویندوز با استفاده از این قابلیت هر 24ساعت یک بک‌ آپ از آخرین ویژگی‌ها و تنظیماتش را دخیره می‌کند. به همین دلیل درصورتی که بتوانید از این ویژگی استفاده کنید می‌توانید ویندوزتان را بوت کنید.

برای استفاده از این ویژگی ابتدا ویندوزتان را یک‌ بار ریستارت کنید، بعد با وارد شدن به Windows advance Options و کلیک بر روی گزینه‌ی Safe Mode ویندوز را بالا بیاورید. سپس با وارد شدن به بخش system Restore در Accessory  ویندوز آخرین تنظیمات ویندوز را بازگردانی‌ کنید. بعد ویندوز تان را ریستارت کنید.

 

4- استفاده از Recovery Consule :

ممکن است زمانی عمق فاجعه بیش‌ از اینها باشد! به عبارتی با انجام دادن کارهای فوق شما نتوانید ویندوز را بازگردانی کنید. در این حالت شما نیاز به استفاده از ویژگی Recovery Consule دارید، برای این کار شما مجبور به استفاده از CD ویندوز هستید. مطمئنآ یک‌ سری از فایل‌های شما در ویندوزتان مشکل پیدا کرده است، درصورتی که راه های بالا جواب ندهد معنی اش این است که این فایل‌ها قابل بازیابی نیستند و مجبور به استفاده‌ی کپی‌ تازه‌ای از آنها در ویندوزتان هستید.

برای این کار باید CD ویندوزتان را قرار دهید و اجازه دهید که مراحل اولیه‌ی نصب آغاز شود، بعد از این کارها ویندوز از شما سوال می‌کند که چکار می خواهید بکنید؟ نصب ویندوز جدید، رفع اشکال ویندوز قبلی . که ما گزینه‌ی دوم را انتخاب می‌کنیم.

بعد از این مرحله ویندوز درایو حاوی ویندوزتان را نمایش‌ می‌دهد. در صورتی که شما چندین ویندوز داشته باشید، با زدن عدد مربوط به آن ویندوز مراحل تعمیر و رفع عیب ویندوز مذکور با قرارگیری فایل‌های سالم به جای فایل‌های مشکل دار شروع می‌شود. بعد از این مرحله ویندوز ریستارت می‌شود و ویندوزتان بالا خواهد آمد.

 

5- رفع عیب فایل  Boot.ini :

وقتی که ویندوز می‌خواهد Load شود، برنامه‌ی Ntldr به فایل boot.ini رجوع میکند تا تعیین کند که فایل ویندوز در کدام درایو قرار دارد تا بتواند Load شود. لذا در صورت داشتن مشکل داشت فایل مذکور ویندوز به خوبی نمی‌تواند Load شود. بنابراین باید این فایل را تعمیر کنیم.

برای این کار نیاز به نسخه‌ ای از ابزار Recovery Consule که در مورد قبلی بیان شد دارید.

لذا ابتدا باید CD ویندوز را در کامپیوترتان قرار دهید و طبق مراحل گفته شده در مورد قبل پیش بروید.

بعد عبارت Bootcfg/Parameter را تایپ کنید.

حال باید به جای عبارت parameter موارد زیر را برحسب نیازتان تایپ کنید:

Add/ 

کل هار دیسک را برای پیدا کردن فایل ویندوز خواهد گشت و به شما اجازه می‌دهد که هرکدام را که مایل بودید به فایل Boot.ini اضافه کنید
    

Scan/

هارد را برای پیدا کردن ویندوز اسکن می‌کند
    

List/

موارد نوشته در فایل Boot.ini را برایتان لیست می‌کند
    

Default/

سیستم عامل پیش‌ فرض  را در منوی بوت اصلی قرار می‌دهد
    

Rebuild/

کلآ فایل Boot.ini  را دوباره درست می‌کند
    

Redirect/

اجازه‌ی انتقال بوت سیستم عامل را به یک پورت دیگر می‌دهد.این پارامتر خود دو پارامتر زیر مجموعه‌ای دارد:
[Port Baudrate]  و  [UseBiosSittings]
    

DisabalRedirect/

مانع مورد قبلی می‌شود

 

6- رفع Boot Sector ایراد دار:

در ابتدا باید بگویم که هر هارد دیسکی از جدول‌ هایی تشکیل شده است که هر کدام از خانه‌های این جدول که حاوی اطلاعات خاصی است " Sector" خوانده میشود. حال اگر بخواهیم این سکتورها را دردرایو حاوی سیستم عامل بررسی کنیم، به هرکدام از انها "بوت سکتور" می‌گویند. یکی از دلایل بالا نیامدن ویندوز می‌تواند ایراد در این سکتورها باشد. درصورتی که به این نتیجه برسید که دلیل بالا نیامدن ویندوز اشکال در این مورد است، باید از یک ورژن دیگر از سیستم RecoveryConsule به نام Fixboot باید استفاده کنید.

برای این کار طبق مراحل کفته شده در مورد 4 عمل کنید و در کادر مربوطه عبارت Fixboot Drive را تایپ کنید و در قسمت Drive نام درایو مورد نظرتان را تایپ کنید.

 

7- رفع مشکل Master Boot Sector :

Master Boot Sector عنوان اولین بوت سکتوری است که خوانده می‌شود و مسئول اصلی بوت شدن ویندوز است. در صورت اشکال در این مورد، ویندوز بوت نمی‌شود. برای حل این مشکل باید بازهم از Recover Consule استفاده کنید.

برای این کار نیز طبق مراحل کفته شده در مورد 4 عمل کنید و در کادر مربوطه عبارت Fixmbr Device_Name را تایپ کنید

در قسمت بالا در کادر [Device_Name] باید نام مسیر درایوی را که می‌خواهید بوت سکتورش را درست کنید بنویسید.

مثلآ برای درایو ‍C باید بنویسیم :

Device/harddisk C

 


توجه کنید کاری که مورد بالا می‌ کند این است که در درایوی که مستر بوت سکتورش مشکل دارد، یک  مستر بوت سکتور دیگر درست کند نه این که مستر بوت سکتور اولیه را تعمیر کند.

 

8- غیر فعال کردن ریستارت شدن ویندوز :

وقتی که ویندوز با مشکل بالا نیامدن مواجه می‌شود، به صورت خودکار ریستارت می‌شود و این چرخه مدام تکرار می‌شود و مانع از دادن وقت به کاربر برای حل مشکل می‌شود. لذا باید اول این امکان را غیر فعال کنید.

برای این منظور  باید باید واردWindows Advance Options  بشوید و بعد گزینه‌ی Automattice Restart On System Faiuler را غیر فعال کنید و روی دکمه‌ ی اینتر کلیک کنید.

 

9- استفاده از فایل‌های Backup :

شما می‌توانید از نرم‌ افزارهای بازیابی اطلاعات پشتیبانی شده که بسیار متنوع هم هستند استفاده کنید

 

10- نصب داخلی ویندوز :

وقتی که دیدید با استفاده از راهکارهای فوق نمی‌توانید بازهم ویندوز را بوت کنید، بهتر است که ویندوزتان را آپگرید کنید.

برای این منظور در مراحل نصب ویندوز، شما به جای رفتن به بخش Recivery Consule دکمه‌ی Enter را می‌زنید و مراحل نصب را پی‌ میگیرید، ولی در بخشی از مراحل نصب ویندوز به شما می‌گوید که ویندوز دیگری هم وجود درد، آیا مایل به آپگرید کردن آن ویندوز هستید یا اینکه می خواهید یک نسخه‌ی جدید نصب کنید، شما گزینه‌ی تعمیر (یا همان آپگرید) را فعال می‌کنید.

 
این روش تقریبا همیشه جواب می‌دهد و شما می‌توانید مطمئن باشید که با این روش ویندوز حتمآ بالا خواهد آمد ولی تنها موردی که باید ذکر شود این است که در این روش کلیه آپدیت های ویندوز پاک می شوند و باید آن ها را دوباره دانلود کنید.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



بازدید : 91576
نویسنده : فرهام

فقط صرف اینکه شما از وای‌فای، بلوتوث یا ویژگی‌های hotspot تلفن هوشمندتان استفاده نمی‌کنید، دلیل نمی‌شود که آنها در حال تخلیه باتری شما نمی‌باشند. برای خاموش‌کردن امواج رادیوی باید یک فرمول خاص را امتحان کنید.

به گزارش نامه نیوز – ممکن است اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند در دنیا باشد، اما نمی‌توان گفت که هر تکنولوژی محبوبی، خالی از عیب و نقص است. بسیاری از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی غالباً با عمر متوسط باطری‌، روند رو به نزول سرعت و کارایی، صداهای اطلاع‌رسان نه‌چندان جذاب و همچنین موارد آزاردهنده دیگری همراه هستند که باعث نارضایتی کاربران‌شان می‌شوند. اما به علت انعطاف‌پذیر بودن سیستم‌عامل گوگل، برای هر مشکلی یک راه‌حل وجود دارد. در ادامه مطلب ۱۲ مشکل عمده اندروید به همراه روش حل آن‌ها را آموزش خواهیم داد. با زومیت همراه شوید.

 

این مقاله با استفاده از ۱۲ مقاله جداگانه در وبسایت PCMAG تهیه شده است و در آن تلاش شده تا به شما کاربران عزیز در هر چه بهتر‌نمودن سیستم‌عامل اندرویدیتان یاری رساند. لطفا نظرات و تجربیات خود در استفاده از راهکارهای این مقاله یا راهکارهای مشابه خودتان در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

1-کاهش سرعت سیستم‌عامل:‌

 

سرعت تلفن هوشمندتان پس از خرید از فروشگاه در ابتدا زیاد به‌نظر می‌آید. اما پس از گذشت مدتی، باید زمان زیادی را صرف بازگشت از Inbox ایمیل‌تان به صفحه اصلی نمایید. اگر تلفن هوشمندتان، شما را برای باز شدن صفحه جدید به مدت ۵ ثانیه در انتظار بگذارد، ممکن است مایل باشید صفحه‌نمایش شیشه‌ای خود را با چکش تست کنید!

 

خوشبختانه، نه نیاز است که شما در انتظار دستگاه‌تان برای باز شدن صفحه‌ای باشید و نه اینکه تلفن‌هوشمند خود را تعویض کنید. با پاک‌کردن Cache اپلیکیشن‌تان، امتحان‌کردن یک لانچر جدید و سپس با طی‌کردن چند مرحله می‌توانید تلفن‌هوشمند تنبل خود را به حالت اولیه بازگردانید.

 

5 روش برای افزایش سرعت تلفن هوشمند اندرویدی

 

اگر در هنگام تایپ، نوشته شما بعد از گذشت یک یا دو ثانیه ظاهر می‌شود یا بعد از انتخاب یک اپلیکیشن مجبور هستید چند ثانیه صبر کنید و در کل از مکث‌های بیش از حد تلفن‌هوشمندتان خسته شده‌اید، می‌توانید با استفاده از چند راهنمایی ساده در کمتر از ۵ دقیقه این مشکل را پشت سر بگذارید. در این قسمت ما شما را با ۵ روش برای افزایش سرعت تلفن‌هوشمند اندرویدی‌تان در کمتر از ۵ دقیقه آشنا خواهیم نمود:

 

1. Cache اپلیکیشن‌تان را پاک کنید (۳۰ ثانیه): شما می‌توانید Cache هر اپلیکیشنی را با رفتن به صفحه تنظیمات (Application Manager) و کلیک بر روی گزینه Clear Cache پاک کنید. اما با وجود چندین و چند اپلیکیشن موجود در تلفن‌هوشمندتان، این کار زمان زیادی را تلف خواهد کرد، از این رو با کمک اپلیکیشن رایگان Cache Cleaner و تنها با انتخاب چند گزینه می‌توانید Cache اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌هوشمندتان را پاک کنید. بعد از نصب و اجرای اپلیکیشن، گزینه Clear All را انتخاب کنید تا کارها طبق روال انجام شود. با رفتن به منوی Settings و انتخاب Auto Clear Interval و تعیین یک مدت‌زمان مشخص، می‌توان Cacheهای جدید را توسط اپلیکیشن و به صورت خودکار حذف کرد.

 

22. اپلیکیشن‌های بدون استفاده را غیرفعال یا حذف کنید (۶۰ ثانیه): بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید، ممکن است در پس‌زمینه درحال استفاده از منابع گرانبها سیستم ‌باشند. حذف‌کردن اپلیکیشن‌های دانلود شده، آسان است اما غیر‌فعال‌کردن Crapwareها به سادگی اپلیکیشن‌های عادی نمی‌باشد.

 

اگر تلفن‌هوشمندتان روت شده است، به صورت کامل می‌توانید هر رد باقی‌مانده از اپلیکیشن‌ها را محو کنید. اگر تلفن‌تان روت نشده نیز می‌توانید از طریق منوی Settings، اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کنید. حذف کردن هر اپلیکیشن به صورت میانگین ۱۰ ثانیه به طول می‌انجامد.

 

complete-action-homescreen3. یک لانچر اپلیکیشن جدید نصب کنید: منوی اپلیکیشن‌های Lock screen و دسکتاپ‌تان تحت‌کنترل لانچر تلفن‌هوشمند می‌باشد. اگرچه هر تلفن اندرویدی با لانچر مخصوص خود شرکت تولید‌کننده یا لانچر پیش‌فرض اندروید همراه است، اما می‌توانید لانچر دیگری را نصب کنید که نه تنها ظاهر و حس ابزار اندرویدی‌تان را عوض می‌کند، بلکه سرعت حرکت در سیستم‌عامل را می‌افزاید. لانچرهای مختلفی در فروشگاه اپلیکیشن گوگل و یا سایت کافه‌بازار موجودند، اما از میان آنها Lightning Launcher Home سریع‌ترین و ساده‌ترین روش استفاده را دارد.

 

برای استفاده از Lightning Launcher Home این مراحل را طی کنید: از فروشگاه Google play یا کافه‌بازار لانچر را نصب کنید. گزینه Home را انتخاب کنید و در مرحله بعد Lightning Launcher را انتخاب کرده و گزینه always را تیک بزنید. فرآیند دانلود و راه‌اندازی Lightning Launcher درمجموع ۳۰ ثانیه طول خواهد کشید.

 

4. ویجت‌ها و میانبر‌های غیرضروری را حذف کنید (۳۰ ثانیه): برخی از ویجت‌هایی که به آنها نیاز مبرمی ندارید در صفحه دسکتاپ باز شده‌اند. برای حذف‌کردن آنها کافی است چند ثانیه بر روی آن کلیک کنید و از صفحه نمایش به سمت بیرون بکشید.

 

5. Background Data را غیرفعال یا محدود کنید (۱۰ تا ۶۰ ثانیه): ایمیل، جی‌میل، فیس‌بوک، توییتر و اپلیکیشن پشتیبان شما به صورت منظم خواستار متصل‌شدن به اینترنت می‌باشند. این نوع همسان‌سازی نه تنها موجب مصرف بیش از حد باطری می‌شود، بلکه موجب کاهش سرعت ابزار اندرویدی‌تان نیز می‌شود. برخی از سرویس‌ها هستند که شما می‌خواهید به طور مرتب همسان‌سازی شوند؛ ولی باقی آنها را می‌توانید به صورت دستی تنظیم کنید. برای غیرفعال کردن Background data برای همه اپلیکیشن‌ها به ترتیب زیر عمل نمایید:

 

به Settings بروید.

گزینه Data Usage را انتخاب کنید.

Context menu را از طریق انتخاب گزینه‌ای که به شکل ۳نقطه و در گوشه سمت راست و بالا قرار دارد، انتخاب کنید.

Autosync را در حالت Off قرار دهید و سپس گزینه Ok را انتخاب کنید.

 

برای غیرفعال کردن Background data در جی‌میل، گوگل پلاس و سرویس‌های دیگر گوگل، مراحل زیر را طی کنید:

 

به قسمت Settings مراجعه کنید.

در قسمت Account، گزینه Google را انتخاب کنید.

گزینه Account Name را انتخاب کنید. اگر به رنگ سبز باشد بدین معناست که اجازه همسان‌سازی را دارد. اگر به رنگ خاکستری باشد بدین معناست که غیرفعال است.

تمام انواع Data syncing را به حالت غیرفعال تغییر دهید.

 

2- ایجاد سر وصدا‌های بی‌هنگام توسط گجت‌ هوشمندتان:

 

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که در خلال یک مصاحبه شغلی یا در خواب هستید که ابزار اندرویدی‌تان در نا‌مناسب‌ترین زمان ممکن صداهایی ایجاد می‌کند. اگر طرفدار صداهای پی‌در‌پی و ناهنجار در تلفن هوشمندتان نیستید، به سادگی می‌توانید چند روش را برای حل این مشکل به تلفن هوشمندتان آموزش دهید.

 

شما می‌توانید از طریق نرم افزار‌های مختلف این صداهای اطلاع‌رسان را غیر فعال کنید؛ اما مهم نیست که چه تعداد را غیرفعال کرده‌اید؛ چون به هر حال همیشه یک سرویس که حداقل انتظار شنیدن آن را دارید به صدا در خواهد آمد. راه حل آن غیر فعال‌کردن تک تک آنها نیست؛ بلکه کار‌آمد‌ترین شیوه، انتخاب یک آهنگ بی‌صدا به عنوان صدای پیش‌فرض تلفن هوشمند‌تان است.

راه حل:‌ چگونه از صداهای اطلاع‌رسان یک تلفن هوشمند اندرویدی خلاص شویم:

 

بعد از مواجه‌شدن با مشکلاتی همچون به صدا در آمدن تلفن هوشمندتان در یک جلسه کاری و یا مشکلاتی از این قبیل، قاعدتاً در صدد برطرف‌کردن آن خواهید بود. با قطع‌کردن صدای یک یا چند اپلیکیشن مشکل به طور کامل برطرف نخواهد شد. یک راه حل ساده برای ساکت کردن تمام نوتیفیکیشن‌ها در حالی که همچنان می‌توانید از آنها در صفحه‌نمایش با خبر شوید، وجود دارد.

 

برای انجام این تنظیمات از راه زیر پیروی کنید: Settings menu > Sound > Default Notification > Silent. اگر گزینه Silent وجود نداشت، گام‌های زیر را برای اضافه کردن به آن انجام دهید:

 

فایل mp3 بی‌صدای ده ثانیه‌ای را از این لینک دانلود کنید. شما می‌توانید این فایل را برای اندرویدتان ذخیره کنید و یا از طریق یک نرم‌افزار، یک فایل mp3 خالی ضبط کنید.

File manager خود را اجرا کنید و به پوشه دانلودها بروید. (معمولا این پوشه در حافظه داخلی تلفن هوشمندتان واقع شده است.

فایل mp3 را به پوشه اطلاع‌رسان صدا کپی و یا انتقال دهید. (معمولا نام این پوشه Notifications است)

تلفن هوشمندتان را ریبوت کنید.

به منوی Notification sound بازگردید. در اینجا مشاهده می‌کنید که صدای Silent به عنوان یک گزینه ظاهر خواهد شد.

 

 

3-سر و کله زدن با اپلیکیشن‌های غیر ضروری

 

اکثر ابزار‌های اندرویدی که از فروشگاه‌های معروف (همچون آمازون تا سرویس‌هایی مثل Sprint TV و VZ Navigator ) به دست کاربران می‌رسد با اپلیکیشن‌های غیر ضروری همراه شده‌اند. بیشتر این نرم‌افزارها حتی بدون اینکه از آنها استفاده کنید در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. بدتر از آن این است که از طریق روش‌های عادی قادر به حذف آن نیستید. خوشبختانه، شما می‌توانید این نرم‌افزارهای غالبا بدردنخور یا crapwareها را در منوی تنظیمات غیر فعال کنید.

راه حل: چگونه crapwareها را حذف کنیم

 

تلفن‌های هوشمندی که تحت پوشش یک اپراتور مشخص به فروش می‌رسند، شامل اپلیکیشن‌هایی هستند که از پیش بر روی ابزارتان نصب شده‌اند و هیچ تلفن‌هوشمندی از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. حتی بدتر از آن این است که با چک‌کردن منوی Settings، مشاهده می‌کنید که بعضی از این اپلیکیشن‌ها در حال اجرا در پس‌زمینه هستند. با طی‌کردن مراحل زیر می‌توانید آنها را از منوی اپلیکیشن‌ها حذف و از اجرای آن در پس‌زمینه جلوگیری کنید:

 

به قسمت تنظیمات (setting) بروید.

منوی Apps را انتخاب کنید. در بعضی از تلفن‌های هوشمند از عبارت «Application Manager» استفاده شده است.

به قسمت All در سمت راست، که لیست کامل اپلیکیشن‌ها وجود دارد بروید.

اپلیکیشنی که قصد غیرفعال‌کردن آن را دارید، انتخاب کنید. یک صفحه با دو گزینه «Force Stop» و «Uninstall updates» ظاهر می‌شود.

در صورت لزوم، گزینه Uninstall updates را انتخاب کنید.

سپس گزینه Disable را انتخاب کنید.هم اکنون اپلیکیشن مورد نظر، از تمام منوی اپلیکیشن‌ها نا‌پدید خواهد شد و در پس‌زمینه نیز اجرا نخواهد شد. اگر قصد فعالسازی مجدد آن را دارید، به دنبال گزینه Enable در لیست تنظیمات All apps باشید.

 

4-عمر کوتاه باتری

 

در ایده‌آل ترین شرایط بدون اینکه شارژ تلفن‌هوشمندتان به اتمام برسد، می‌توانید در طول روز با آن وبگردی کنید، ایمیل‌های خود را چک کنید و یا بازی‌های ۳D انجام دهید. اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم، اکثر تلفن‌های اندرویدی نمی‌توانند با یک بار شارژ پاسخگوی این نوع مصرف باشند و قاعدتا در بین روز، نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهند کرد.

 

شما می‌توانید مدت زمان مصرف از تلفن هوشمندتان را با پایین آوردن سطح روشنایی، غیرفعال‌کردن اطلاعات پس‌زمینه و خاموش‌کردن GPS افزایش دهید. اگر واهمه‌ای از باطل‌شدن ضمانت‌نامه تلفن هوشمندتان ندارید، می‌توانید توسط روش undervolting نیز در تلفن‌های هوشمند همچون Nexus4، Galaxy s3، Galaxy Note 2 و سایر تلفن‌ها انرژی بیشتری ذخیره کنید.

راه حل: ۹ راهنمایی برای ذخیره باتری در اندروید

 

متوسط عمر باتری در تلفن‌های هوشمند با هر بار شارژ، ۵ ساعت و ۳۸ دقیقه می‌باشد، اما تبلت‌های اندروید به مدت ۶ ساعت و ۳۸ دقیقه شارژ را در خود نگه می‌دارند. البته این رقم با این فرض که تمام روز را صرف استفاده از تلفن هوشمندتان کرده‌اید، در نظر گرفته‌ایم. ناگفته نماند می‌توانید این زمان‌بندی‌ها را با باتری‌های قابل حمل افزایش دهید؛ اما آنها برای شما هزینه هایی را به‌همراه دارد. با دنبال کردن ۱۰ نکته ساده، عمر باتری خود را به صورت رایگان افزایش دهید.

امواج بی‌سیم را در تلفن‌هوشمندتان خاموش کنید:

 

فقط صرف اینکه شما از وای‌فای، بلوتوث یا ویژگی‌های hotspot تلفن هوشمندتان استفاده نمی‌کنید، دلیل نمی‌شود که آنها در حال تخلیه باتری شما نمی‌باشند. برای خاموش‌کردن امواج رادیوی موارد زیر را انجام دهید:

 

Droid-X-Wi-fi-and-bluetooth-off-tip1 shWi-Fi: منوی تنظیمات اندرویدتان را باز کنید سپس Wireless & Networks را انتخاب کنید. تیک گزینه‌ Wi-Fi را بردارید.بعد از این کار، آنتن وای‌فای شما خاموش خواهد شد.

 

Bluethooth: بعد از وای فای، تیک گزینه Bluetooth را برداشته تا اتصال بلوتوث‌تان نیز قطع شود.

 

Hotspot: برای غیرفعال‌کردن hotspot تلفن هوشمندتان نیزمنوی تنظیمات اندرویدتان را باز کنید سپس Wireless & Networks را انتخاب کرده و گزینه Tethering & Mobile Hotspot را انتخاب کنید. در نهایت تیک گزینه‌های USB Tethering و Mobile Wi-Fi Hotspot را بردارید تا هردوی آنها خاموش شوند.

خاموش کردن سرویس‌های مکانی:

 

GPS و سرویس‌های مربوط به مکان شما از جمله Google maps، برای یافتن جهت‌ها و یا پیدا‌کردن یک مکان مشخص بسیار پرکاربرد و مفید هستند، اما آنها مقدار زیادی از باطری شما را مصرف می‌کنند.

 

Droid-X-location-services-tip2 sh-useاما برای خاموش‌کردن سرویس‌های مکانی اقدامات روبرو را انجام دهید:

 

منوی تنظیمات اندرویدتان را باز کنید.

 

سپس Location & Securityرا انتخاب کنید. تیک گزینه‌های Google Location Services و standalone GPS Services را بردارید.

اطلاعات پس‌زمینه را خاموش کنید:

 

droid-x-background-data-cropped shبرخی از اپلیکیشن‌های متصل به وب، سرویس‌های ایمیل همچون جی‌میل و حتی فروشگاه اندروید به طور مداوم اطلاعات را در پس‌زمینه جمع‌آوری می‌کنند. اگرچه این موضوع مشکل‌ساز نیست؛ اما باطری زیادی را مصرف می‌کند. برای خاموش‌کردن اطلاعات پس‌زمینه، گام‌های زیر را دنبال کنید.

 

 

به تنظیمات بروید و Battery & Data Management را انتخاب کنید.

 

Data Delivery tab را انتخاب کرده و تیک گزینه Background Data را بردارید.

ازحالت ۴G به حالت ۳G بروید:

 

وقتی از نرم‌افزار‌هایی که اطلاعات زیادی را جا‌به‌جا می‌کنند، استفاده نمی‌کنید و یا در حال دانلود فایل‌های زیادی نمی‌باشید، بهتر است تلفن هوشمندتان را از ۴G به ۳G تغیر حالت دهید تا عمر باطری‌تان بیشتر شود. مراحل انجام دادن این تبدیل در دستگا‌ه‌ها و اپراتور‌های مختلف، متفاوت است. دو روش مرسوم برای غیر‌فعال کردن اطلاعات ۴G در دستگاه اندرویدی‌تان وجود دارد. به یاد داشته باشید که اگر این مراحل در تلفن‌هوشمند شما عمل نکرد، بدین معناست که تلفن هوشمندتان از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

 

samsung-4g-to-3g tip4 shدر زیر منوی تنظیمات، گزینه Wireless & Networks را انتخاب کنید.

Mobile Networks را انتخاب کرده سپس بر روی Network Mode کلیک کنید.

گزینه CDMA Only را انتخاب کنید. سپس تلفن هوشمندتان از ۳G به جای ۴G استفاده میکند.

 

همچنین ممکن است تلفن هوشمندتان به شما اجازه غیرفعال‌کردن ۴G از منوی تنظیمات وایرلس را بدهد. برای انجام این کار:

 

در منوی تنظیمات گزینه Wireless & Networks را انتخاب کنید.

تیک گزینه ۴G را بردارید.دفعه بعد که به وب متصل می‌شوید، تلفن هوشمندتان درمورد متصل‌نبودن به اینترنت می‌گوید و بلافاصله به ۳G وصل می‌شود.

 

برخی از دستگاه‌های خاص به شما اجازه می‌دهند تا ۴G را خاموش کرده و برای استفاده کمتر از باتری به ۲G متصل شوند.برای انجام این کار:

 

از منوی تنظیمات اندروید، گزینه Wireless & Networks را انتخاب کنید.

منوی تنظیمات Mobile Network را باز کنید.

گزینه Use only 2G networks را تیک بزنید.

 

به یاد داشته باشید که در حالت ۲G شما قادر نیستید به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

نور صفحه‌نمایش را کم کنید:

 

یکی از عواملی که باعث کاهش باتری در تلفن‌های هوشمند می‌شود، صفحه‌نمایش است. بدین‌دلیل تنظیم‌کردن نور صفحه‌نمایش از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

از منوی تنظیمات گزینه Display را انتخاب کنید.

گزینه Brightness را انتخاب کرده و گزینه Automatic Brightness را از انتخاب خارج کنید.این عمل باعث می‌شود که تلفن هوشمند شما نتواند بر حسب نور محیط، نور صفحه‌نمایش را تغییر دهد.

نور را تا حدی کم کنید که به ۳۰ درصد و یا به اندازه دلخواه خودتان روشنایی داشته باشد.اگر به صورت جدی قصد در کم‌کردن مصرف باتری دارید، می‌توانید تا آخرین درجه نور را کم کنید. اما با این عمل، مشاهده صفحه‌نمایش در روشنایی و یا بیرون بسیار سخت می‌شود.

 

کاهش مدت زمان روشنایی صفحه‌نمایش:

 

زیاد شدن مدت زمان روشنایی صفحه‌نمایش موجب استفاده بیش از حد از باطری تلفن‌هوشمند شما می‌شود. یک راه ساده برای حفاظت از باطری، کم‌کردن زمان روشنایی صفحه‌نمایش است.

 

از منوی تنظیمات گزینه Display را انتخاب کنید.

گزینه Screen Timeout را انتخاب کنید سپس گزینه ۳۰ ثانیه را انتخاب کنید.

 

پس زمینه‌ای ساده و سیاه رنگ انتخاب کنید:

 

صفحه‌نمایش‌های AMOLED و Super AMOLED، با رنگ‌هایی عمیق و باشکوه جلوه خاصی به تلفن‌های هوشمند می‌دهند. قاعدتاً شما نیز خواهان استفاده از این ویژگی توسط والپیپری رنگارنگ در صفحه اصلی خود هستید. اما حقیقت آن است که، هرچه بیشتر از رنگ‌های متنوع استفاده شود، باطری بیشتری نیز مصرف می‌شود. این قضیه برای تصاویر پس زمینه متحرک نیز صادق است. اگر باطری تلفن‌هوشمند شما در حال اتمام است، می‌توانید والپیپر خود را با یک پس زمینه مشکی یا ساده عوض کنید. هرچه رنگ کمتری نمایش داده شود، باطری کمتری نیز مصرف می‌شود. متأسفانه برای اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی، پس زمینه مشکی به صورت پیش‌فرض وجود ندارد. اما بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید یکی از آنها را از فروشگاه اندروید دانلود کنید.

 

اپلیکیشن No Wallpaper را از فروشگاه اندروید دانلود و سپس نصب کنید.

بعد از نصب اپلیکیشن، از منوی اصلی، تنظیمات اندروید را انتخاب کنید.

گزینه Wallpaper و سپس Live wallpapers را انتخاب کنید.

از لیست والپیپرها، No wallpaper را انتخاب کنید. سپس مشاهده خواهید کرد که صفحه اصلی شما به صورت کامل مشکی خواهد شد.

 

پیام‌های فوری را خاموش کنید:

 

هنگ‌اوت و سایر شبکه‌های پیام‌رسان می‌توانند فشاری غیر ضروری بر روی باطری تلفن‌هوشمند شما وارد کنند. با روشن‌کردن تلفن هوشمندتان، تنظیمات پیش‌فرض هنگ‌اوت به صورت اتوماتیک شما را به اپلیکیشن متصل می‌کند که موجب هدر رفتن باطری می‌شود.

 

برای غیر‌فعال کردن وصل شدن خودکار، مراحل زیر را طی کنید:

هنگ‌اوت را باز کرده و گزینه Android Setting را انتخاب کنید.

گزینه Automatically Sign in box را غیر‌فعال کنید.

 

اگر هنگ‌اوت در حال اجرا است، ابتدا باید خارج شوید و سپس اپلیکیشن را ببندید. برای انجام این کار:

 

هنگ‌اوت را باز کنید.

گزینه Android Setting را انتخاب کرده و سپس بر روی Sign Out کلیک کنید.

 

آپدیت خودکار برای ویجت‌ها را غیر فعال کن

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: بانک آموزشی , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد